• Chinese New Year Celebration 2023

    Post By Admin

    Lunar New Year is the beginning of a lunar calendar or lunisolar calendar year, whose months are moon cycles. The event is celebrated by numerous cultures in various ways at diverse dates across the world on the first new moon of their calendar.

    Here, at SES school, we are open to various cultures and customs. On February 3rd, we celebrated and shared joy among hundreds of our students.

    With tagline “beam with humility, shine with resilience”, this event provides young talents to bloom. Performances like dancing, singing, and speech are well presented by our students

    Happy lunar new year 2023. Wishing those who celebrate a prosperous years ahead, filled with infinite success, good health and fortune.
    New lunar year, new me.

    Tahun Baru Imlek adalah awal dari kalender lunar yang bulan-bulannya adalah siklus bulan. Acara ini dirayakan oleh banyak budaya dengan berbagai cara pada berbagai tanggal di seluruh dunia pada bulan baru pertama di kalender mereka.

    Di sini, di sekolah SES, kami terbuka pada beragam budaya dan adat istiadat. Pada tanggal 3 Februari yang lalu, kami merayakan dan berbagi kegembiraan di antara ratusan peserta didik kami.

    Dengan tagline “bercahaya dengan kerendahan hati, bersinar dengan ketangguhan”, acara ini menyediakan bakat-bakat muda untuk berkembang. Pertunjukan seperti menari, menyanyi, dan pidato disajikan dengan baik oleh peserta didik kami

    Silakan menikmati kenangan ini. Mari kita lihat betapa bahagianya kita hari itu

    Selamat tahun baru imlek 2023. Semoga semua yang merayakan diberikan tahun yang penuh kemakmuran, kesehatan yang baik dan keberuntungan yang tidak terbatas